Οικονομία

Στην αγορά καλλυντικών μπαίνει η Coffee Island

Σε σύμπραξη με τη startup εταιρεία του Πανεπιστημίου Πατρών, Coffee-Eco προχώρησε η Coffee Island.

Μέσα από τη συνεργασία των δύο εταιρειών πρόκειται να δημιουργηθεί η πρώτη βιομηχανική μονάδα στη Νότια Ευρώπη στη Βιομηχανική Περιοχή Πατρών, με αντικείμενο την επεξεργασία και επαναχρησιμοποίηση υπολειμμάτων καφέ espresso για την παραγωγή νέων προϊόντων.

Στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffe-Eco προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία Coffee Island, τα οποία προορίζονται για την παραγωγή πρώτων υλών για καλλυντικά, βιοπλαστικά, βιοκαύσιμα και εδαφοβελτιωτικά υλικά. Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως 50 τόνοι υπολειμμάτων καφέ αντιστοιχούν σε 9 τόνους ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Η συνεργασία των δύο εταιριών θα εφαρμόσει το μοντέλο κυκλικής οικονομίας στην πράξη. Μέχρι σήμερα η οικονομική αξία του καρπού καφέ μεταφραζόταν σε ροφήματα, με συγκεκριμένη αλυσίδα παραγωγής αξίας.

Μέσω της νέας επιχειρηματικής συνεργασίας επεκτείνεται η αλυσίδα παραγωγής αξίας του καφέ, δημιουργώντας νέα προϊόντα, τα οποία προσδίδουν αξία στον καταναλωτή και πολλαπλασιάζουν τα οικονομικά οφέλη του καρπού.

Νέα μονάδα

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη προγραμματίσει την έναρξη λειτουργίας νέας βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας και χρησιμοποίησης υπολειμμάτων καφέ στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών, τη στελέχωση της υπάρχουσας ομάδας της Coffe-Eco με νέους επιστήμονες, την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων από την επεξεργασία υπολειμμάτων καφέ που αφορούν στις βιομηχανίες Ενέργειας (βιολογικό κάρβουνο), Επίπλου (εναλλακτικό υλικό), Γεωργίας (βιολογικό λίπασμα) και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων των νέων προϊόντων που θα προκύψουν στην Ελλάδα και την Αμερική.

H ανάπτυξη των Coffee Island

Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, η αλυσίδα έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη η οποία από το 2019 βρίσκεται μεταξύ των βασικών προτεραιοτήτων της Coffee Island, η οποία:

Eχει παρουσία με 432 καταστήματα στην Ελλάδα – εκ των οποίων το 55% (235) στην ελληνική περιφέρεια, σε συνολικά 102 πόλεις – και με 55 καταστήματα στο εξωτερικό.

Απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους (franchisees barista delivery μητρική).

Συνεργάζεται με 817 ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες.

Παράλληλα «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα για την περίοδο 2021-2024, συνολικού ύψους €11,1 εκατ.

3.427 αιτήματα ανατιμήσεων

Για την εικόνα της Coffee Island το 2022 αλλά και τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς, ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε ότι το 2022 ήταν μια νευρική χρονιά. Μετά από ένα τετράμηνο το οποίο δεν ήταν καλό για εμάς, με διάφορες τεχνικές που εφαρμόσαμε, καταφέραμε να κλείσουμε με ανάπτυξη ανάλογη με αυτή του 2021» προσθέτοντας ότι «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις αυτές μιας και πέρυσι απορροφήσαμε το 100% την αύξηση του κόστους στον καφέ και συνολικά περίπου το 80% αν συμπεριλάβουμε και τα τρόφιμα».

Τόνισε δε ότι μετά από μία αύξηση που πέρασε στις τιμές της τάξης του 3% το Νοέμβριο του 2021, «πέρυσι δεν άλλαξε ο τιμοκατάλογος προς τους franchisees μολονότι έγιναν 3.427 αιτήματα ανατιμήσεων από τους προμηθευτές μας», προσθέτοντας ότι κάποιες νέες ανατιμήσεις πέρασαν το φετινό Πάσχα.

Για τη φετινή εικόνα, αρκέστηκε να πει ότι «το α’ τετράμηνο ήταν καλό, με τους καταναλωτές να αναγνωρίζουν τις προσπάθειές μας για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων με καλές τιμές».

ΕΦΚ στον καφέ

Όπως ανέφερε ο CEO της Coffee island, «η ανάπτυξη μιας ελληνικής εταιρείας στο εξωτερικό είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς θα . Θα πρέπει να ξεπεράσεις πολλά προβλήματα για να γίνεις ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ μεγάλες εταιρείες που είναι κυρίαρχες με συγκεκριμένα μοντέλα και με κίνητρα από τις χώρες τους για να αναπτυχθούν εκτός συνόρων».

«Ο ΕΦΚ στον καφέ στην Ελλάδα δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Πως μπορούμε έτσι να χρηματοδοτήσουμε επενδύσεις στο εξωτερικό;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button