Ποιοι διεκδικούν έργα άνω των 700 εκατ. ευρώ για ύδρευση-άρδευση
Ποιοι διεκδικούν έργα άνω των 700 εκατ. ευρώ για ύδρευση-άρδευση
Το ορόσημο του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑΑ) και των σχετικών χρηματοδοτήσεων σπεύδει να αξιοποιήσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο ως αναθέτουσα αρχή «τρέχει» 5 μεγάλους διαγωνισμούς για αρδευτικά – υδρευτικά έργα προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 730 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.
Στο πλαίσιο αυτό έχει τοποθετήσει -με μικρές παρατάσεις- το χρόνο εκδήλωσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για τα πέντε έργα- που δημοπρατούνται με το μοντέλο ΣΔΙΤ- μέσα στο Σεπτέμβριο του 2024, με απώτερο στόχο να έχει προσωρινούς έστω αναδόχους έως το τέλος της χρονιάς.
Υπενθυμίζεται ότι και οι πέντε διαγωνισμοί βρίσκονται υπό την ομπρέλα του ειδικού προγράμματος Ύδωρ 2.0 και έχουν με διαφορετικό χρονισμό ολοκληρώσει τη β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Αναλυτικότερα, η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για τον διαγωνισμό για το φράγμα Μιναγώτικο μέσω ΣΔΙΤ ορίστηκε μόλις προχθές για τις 17 Σεπτεμβρίου με διεκδικητές τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Χ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΕΤΚΑ- INΤΡΑΚΑΤ– ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ. Το κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 145,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 117 εκατ. ευρώ). Το κόστος χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή ανέρχεται σε 29,55 εκατ. ευρώ (ποσοστό 30%).
Παράταση για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει λάβει ο διαγωνισμός για το έργο «Μεταφορά και διανομή Νερού από τον ποταμό Νέστο στην Πεδιάδα της Ξάνθης», το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο project του προγράμματος Υδωρ 2.0, προϋπολογισμού κατασκευής 170 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 51 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής οικονομικών προσφορών ορίστηκε για τις 13 Σεπτεμβρίου και το έργο διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, ΜΕΤΚΑ – Μεσόγειος και Thalis – Άβαξ – Γκολιόπουλος.
Για τις 3 Σεπτεμβρίου μετατίθεται επίσης η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το για το αρδευτικό έργο Ταυρωπού, το οποίο διεκδικούν τρία εργοληπτικά σχήματα (‘Άκτωρ Παραχωρήσεις- Άβαξ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Κωνσταντινίδης και ΜΕΤΚΑ- Ιντρακάτ – Μεσόγειος ΑΤΕ). Το έργο έχει προϋπολογισμό 159,65 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 128,75 εκατ. ευρώ).
Επίσης για τις 10 Σεπτεμβρίου έχει μετατεθεί η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση, μέσω ΣΔΙΤ, του έργου «ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ AΛΜΩΠΑΙΟΥ» στην Πέλλα. Υποψήφιοι διεκδικητές του έργου είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – Μεσόγειος, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat, και η κοινοπραξία Άβαξ- Θαλής – Γκολιόπουλος. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 115 εκατ, ευρώ με ΦΠΑ), εκ των οποίων τα 34,2 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Επίσης προσφορές για το αρδευτικό δίκτυο Υπέρειας Ν. Λάρισας-Ορφανών Ν. Καρδίτσας καλούνται να υποβάλλουν στις 10 Σεπτεμβρίου οι διεκδικητές και αυτού του διαγωνισμού ήτοι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία METKA- Μεσόγειος, η κοινοπραξία Θαλής-Άβαξ – Γκολιόπουλος και η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις- Ιντρακάτ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 107,2 εκατ. ευρώ.
Πηγή: thecaller.gr