Οικονομία

Ποδαρικό με ανατιμήσεις 10% το 2023

Οι νέοι τιμοκατάλογοι που στέλνουν στα σουπερμάρκετ προμηθευτές και βιομηχανίες τροφίμων, κυρίως πολυεθνικές περιλαμβάνουν νέες αυξήσεις σε βασικά προϊόντα της τάξεως του 10%.

Οι νέες ανατιμήσεις που θα κάνουν πρεμιέρα στις αρχές του 2023, έρχονται να βάλουν περαιτέρω φωτιά στο οικογενειακό προϋπολογισμό, καθώς θα είναι το τρίτο κύμα μέσα σε διάστημα λίγων μηνών.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε προ ημερών το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρουσιάστηκε προ ημερών από τον Γιώργο Δουκίδης στο πλαίσιο του 13ου Συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σχεδόν 7 στους 10 (67%) καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ, το 63% έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές για να έχει χρήματα σε περίπτωση ανάγκης, το 27% μαγειρεύει περισσότερο σε σύγκριση με πριν, κάτι που σημαίνει ότι θα μειώσει τα έξοδα για φαγητό εκτός σπιτιού, ενώ ένα 15% στοκάρει τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Παρά τις παραπάνω πρακτικές που υιοθετούν τα νοικοκυριά, συχνά, το διαθέσιμο εισόδημα δεν επαρκεί για την κάλυψη των εξόδων.

«Η ελληνική οικογένεια ξοδεύει 25% πάνω από το εισόδημά της», υποστήριξε ο κ. Δουκίδης, κάτι που σημαίνει ότι χρησιμοποιεί τις αποταμιεύσεις, φτάνει στα όρια τις πιστωτικές κάρτες ή κυκλοφορεί αρκετό «μαύρο χρήμα».

Μειώνονται οι προσφορές

Την ίδια στιγμή υπό πίεση βρίσκονται οι προσφορές, όταν σύμφωνα με τα στοιχεία η πλειοψηφία των καταναλωτών στρέφεται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σε επίπεδο 10μηνου, με βάση και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την IRI οι προσφορές στους ταχυκίνητους κωδικούς μειώθηκαν κατά 1,3 μονάδες, κατά 0,9 μονάδες υποχώρησαν στα τρόφιμα, -2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά -3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι. Τάση που καταγράφεται και την τρέχουσα περίοδο.

Μάλιστα, φέτος, περισσότερο από ποτέ οι καταναλωτές στην Ελλάδα γυρίζουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ, αλλάζουν δηλαδή το κατάστημα που συνήθως επισκέπτονταν, προκειμένου να βρουν τις καλύτερες προσφορές.

Αυτή την τάση την εκδηλώνει το 29% των καταναλωτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, ποσοστό που είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί από την εταιρεία, ενώ σύμφωνα με την έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών η κυριότερη «επιθετική» πρακτική των καταναλωτών (σε ποσοστό 84%) είναι να κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές και τις εκπτώσεις.

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button