Ολοκληρώθηκε η έρευνα PISA-2025 στην Ελλάδα, με αυξημένη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών

Με τη συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών και μαθητριών, 500 εκπαιδευτικών ως συντονιστών σε 245 γυμνάσια και λύκεια ολοκληρώθηκε η η διενέργεια της έρευνας PISA 2025 στην Ελλάδα.
Όπως είχε, ήδη, γίνει γνωστό, στη φετινή έρευνα αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των 15χρονων μαθητών στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών, καθώς και στα πρόσθετα πεδία των Αγγλικών (Foreign Language Assessment) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο (Learning in a Digital World).
Σύμφωνα με ενημέρωση από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Παιδείας, φέτος συμμετείχαν περισσότερα παιδιά σε σχέση με προηγούμενες φορές, και όπως αναφέρει σχετικό Δελτίο Τύπου, σε αυτό «συνέβαλλε η συνολική στρατηγική προετοιμασίας που για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και συστηματικότητα σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από το υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και την ομάδα PISA του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής».
Βασικά στοιχεία αυτής της στρατηγικής αποτέλεσαν η ενίσχυση όλων των σχολείων του δείγματος με σημαντικό τεχνολογικό εξοπλισμό (4.500 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές (laptops) και 2.500 ενσύρματα ακουστικά), η διάθεση στη σχολική κοινότητα Τράπεζας Θεμάτων τύπου PISA, η οποία είναι προσβάσιμη και εμπλουτίζεται στη διεύθυνση https://skills4life.gr/, αλλά και η αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης σχολικών μονάδων του δείγματος με προβλήματα συνδεσιμότητας.
«Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας συστήματος», αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου.
Η έρευνα PISA χαρακτηρίζεται, επίσης, «βασικό εργαλείο» σε αυτήν την προσπάθεια, «με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων».
Τέλος, όπως ανακοινώθηκε, βρίσκονται σε εξέλιξη:
– Προγραμματική συμφωνία του υπουργείου Παιδείας με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για τον εμπλουτισμό της Τράπεζας Θεμάτων «skills4life» και την ερευνητική αξιοποίηση των δεδομένων της έρευνας PISA.
– Ο εμπλουτισμός της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας της Α’ Λυκείου με σημαντικό αριθμό θεμάτων τύπου PISA, προκειμένου να αξιοποιηθούν συστηματικά την επόμενη σχολική χρονιά.
– Η ανίχνευση ελλειμμάτων στο επίπεδο των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην Ελλάδα με στόχο στοχευμένες παρεμβάσεις και βελτιώσεις στα Προγράμματα Σπουδών, κ.λπ.
Πηγή: thecaller.gr