Οικονομία

Μετρό: Μέχρι τέλος του έτους η δημοπράτηση της επέκτασης προς το Ίλιον

Στα τέλη του έτους θα προκηρυχθεί η δημοπράτηση για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας προς Ίλιον, όπως ανέφερε χτες ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας.

Η υπόγεια επέκταση θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ.Κουρέτας στην άμεση περιοχή εξυπηρέτησης των σταθμών (μέχρι 500μ.) εξυπηρετούνται περίπου 46.000 κάτοικοι. Η επιβατική κίνηση εκτιμάται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.

Στις νέες επεκτάσεις που σχεδιάζει η Αττικό Μετρό, τόσο ως προς τα βόρεια όσο και στη σύνδεση με το δίκτυο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) αναφέρθηκε ο κ. Κουρέτας.

Η επέκταση της γραμμής 4 προς τα βόρεια θα καλύψει τη Λεωφόρο Κηφισίας μέχρι το δαχτυλίδι στην Αττική Οδό και θα συνεχίζει βόρειο-δυτικά και μέσω Αμαρουσίου και Πεύκης, θα φτάνει στη Λυκόβρυση αρκετά κοντά στην Εθνική Οδό.

Η επέκταση αυτή επίσης θα επιτρέψει τη διασύνδεση της γραμμής 4 στο σταθμό Κατεχάκη με τη γραμμή 3, στο σταθμό ΚΗΦΙΣΙΑΣ με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και στο σταθμό ΜΑΡΟΥΣΙ με τη γραμμή 1, επιτυγχάνοντας την λειτουργία ενός ενιαίου δικτύου συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων.

Η επέκταση αυτή μήκους 13 χιλιομέτρων θα έχει τους σταθμούς: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση.

Αναφορικά με τη δημιουργία διακλάδωσης της Γραμμής 1 (πράσινη) του Μετρό από το σταθμό του Θησείου ως το Φάληρο μέσω της Καλλιθέας, με στόχο την εξυπηρέτηση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), ο κ. Κουρέτας ανέφερε ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, η νέα γραμμή θα έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ., με αφετηρία τον σταθμό του Θησείου, καταλήγοντας υπογείως στο ΚΠΙΣΝ. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί θα βρίσκονται επί της λεωφόρου Θησέως, σε Χαμοστέρνας, Πλατεία Διαβάκη και Λόφο Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές, που θα εξυπηρετούν περί του 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Η «εξυπνη» γραμμή 4

Αναφορικά με την νέα γραμμή 4, όπως ανέφερε ο κ. κουρέτας ήδη τα εργοτάξια έχουν εγκατασταθεί, ενώ έχει ξεκινήσει και η συναρμολόγηση του πρώτου μετροπόντικα.

Αναφερόμενο στα χαρακτηριστικά της νέας γραμμής ότι με την ενσωμάτωση του ΒΙΜ το έργο θα είναι στην πραγματικότητα ψηφιακό.
Παράλληλα θα γίνεται δυναμική διαμόρφωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ των συρμών με βάση την on-line καταμέτρηση επιβατών αλλά και την πληροφόρηση της πληρότητας των βαγονιών των συρμών στους επιβάτες στις αποβάθρες των σταθμών.

Προβλέπεται επίσης επιστροφή Αναγεννώμενης Ενέργειας Πέδης στο Δίκτυο 20 kV της πόλης, σύστημα Σηματοδότησης τύπου CBTC, Θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες (PSD), Εξελιγμένοι Αυτοματισμοί και Κυβερνοασφάλεια, Κάμερες (CCTV) με εξελιγμένες δυνατότητες ασφαλείας και συντήρηση με βάση την Κατάσταση / Λειτουργία.

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button