Events

Γιάννης Τσαρούχης, Lila De Nobili – Παρίσι, Δεκαετία ‘60-’70 Ένας γόνιμος διάλογος: Έκθεση στην Γκαλερί Έρση

Η Γκαλερί Έρση παρουσιάζει την έκθεση “Παρίσι, Δεκαετία ‘60-’70 Ένας γόνιμος διάλογος”.

Η Γκαλερί Έρση με την έκθεση αυτή στοχεύει στο να εικονογραφήσει την σχέση του Γιάννη Τσαρούχη και της Lila De Nobili και να καθοδηγήσει τον επισκέπτη στην γνωριμία του με την προσωπικότητα της καλλιτέχνιδας, επιτρέποντας του παράλληλα να κατανοήσει τον λόγο αυτής της συνεύρεσης, καθώς και την σημασία του διαλόγου αυτού.

Χαρακτηριστικά, ο Γιάννης Τσαρούχης αναφέρει «Αυτή την εποχή γνώρισα καλύτερα τη Lila De Nobili, με την οποία είχα γνωριστεί ήδη όταν δούλευα στη Σκάλα. Η γνωριμία μαζί της και αργότερα η συνεργασία μας το 1968 στην Ακαδημία που ιδρύσαμε με επηρέασε πολύ εν σχέση με την δυσμενή αναθεώρηση μου της αξίας της μοντέρνας τέχνης.»

Lila de Nobili-Γιάννης Τσαρούχης, ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, Μουσείο Μπενάκη

«…Ο Γιάννης Τσαρούχης πρωτοσυνάντησε τη Lila De Nobili στη Σκάλα του Μιλάνου και συγκλονίστηκε από την τέχνη της γυναίκας αυτής που ζωγράφιζε μόνη της τα σκηνικά μέσα σε ένα κλήμα απόλυτης απλότητας δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα εκθαμβωτικό.

ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!

Η συνάντηση τους αυτή απόκτησε το βαθύτερο της νόημα στα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν ο Γ. Τσαρούχης είχε εγκατασταθεί στη Γαλλία. Περίπου την ίδια εποχή ο Άγγλος σκηνοθέτης Tony Richardson μετά την επιτυχή συνεργασία μαζί της με τίτλο Η επέλαση της ελαφράς Ταξιαρχίας, της ζήτησε να αναλάβει την καινούργια του ταινία Εγώ ο Κλαύδιος. Η De Nobili δέχτηκε την πρόταση, ζητώντας και τη συμμετοχή του Τσαρούχη. Όλοι όσοι την εποχή εκείνη συνεργάστηκαν μαζί της, αντιλήφθηκαν πόσο ουσιαστική υπήρξε η συνάντηση αυτή και για τους δυο.

Lila De Nobili, Interior, Gouache on paper, 24×31.5cm

Μετά το 1970-με εξαίρεση τα σκηνικά της Μανόν Λεσκώ (1973) που της είχε ζητήσει ο Luchino Visconti- απέρριψε όλες τις προτάσεις που είχε για το θέατρο, εγκαταλείποντας οριστικά την σκηνογραφία, μια τέχνη που της έδωσε τη δυνατότητα να εκφράσει το πολύπλευρο έμφυτο ταλέντο της.

Η αναζήτηση της ουσίας της ζωγραφικής-βαθιά ανάγκη και των δυο-αποτέλεσε το κεντρικό σημείο της συνάντησης της Lila De Nobili και του Γιάννη Τσαρούχη, μιας συνάντησης που εξελίχτηκε σε γόνιμο διάλογο για την τέχνη.»

Emilio Carcano, Claudie Castine, Χλόη Γεωργάκη Ομπολένσκυ για την έκθεση Lila de Nobili-Γιάννης Τσαρούχης, ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ, Μουσείο Μπενάκη, 2002

Κεντρική φωτογραφία θέματος: Γιάννης Τσαρούχης, Ο Καλλιτέχνης στο Pont Neuf, 1974-75, Λάδι σε καμβά, 100x125cm

Πηγή: culturenow.gr

Back to top button