Ελλάδα

Εξάρχεια: Δεν θα κοπούν δένδρα, λένε από το Μετρό – Η μελέτη δεν είναι σοβαρή, απαντά ο Δούκας

Νέο επεισόδιο στην υπόθεση της κατασκευής του σταθμού Μετρού στα Εξάρχεια, καθώς ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Χάρης Δούκας υποστήριξε ότι «ήδη κόβονται δένδρα στην πλατεία» κάτι που διεψεύστηκε από την Αττικό Μετρό.

Νωρίτερα, κάτοικοι των Εξαρχείων έκαναν συλλαλητήριο με πορεία κατά «των εργασιών κοπής δέντρων» όπου έγιναν και συγκρούσεις με ΜΑΤ και επεισόδια, ενώ έγινε και χρήση δακρυγόνων.

Την ίδια ώρα, στελέχη της Αττικό Μετρό διαβεβαιώνουν ότι τα δέντρα που πρόκειται να μεταφυτευτούν από Εξαρχεια είναι χαρουπιές, πεύκα, σοφόρες, ακακίες, μουριές, πλατάνια και μία ελιά, προσθέτοντας ότι σήμερα ξεκίνησαν οι εργασίες πρασίνου, προκειμένου να προχωρήσει το πρώτο στάδιο που είναι να γίνουν τα απαραίτητα κλαδέματα προκειμένου τα δέντρα να μπορούν στη συνέχεια να μεταφερθούν στα φυτώρια.

«Δεν κόπηκαν δέντρα», υποστηρίζουν τα ίδια στελέχη, λέγοντας ακόμη ότι ότι υπολογίζεται πως οι εργασίες πρασίνου θα χρειαστούν 15 με 20 μέρες εάν δεν υπάρξει κλιμάκωση των αντιδράσεων από τους κατοίκους της περιοχής.

Η σχετική ανάρτηση του Χάρη Δούκα:

Κανένα χαμένο δέντρο στην Αθήνα.

Άλλο ένα τετελεσμένο της απερχόμενης δημοτικής αρχής.
Από το πρωί κόβονται δέντρα στην πλατεία Εξαρχείων. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη. Κανένα χαμένο δέντρο και διαβούλευση ακόμα και τώρα, την ύστατη στιγμή.
Δεν είναι δυνατόν ένα περιβαλλοντικό και…

— Haris Doukas (@h_doukas) November 6, 2023

Αναλυτικά το Αττικό Μετρό διευκρινίζει:

Σε απάντηση των όσων βλέπουν το φως της δημοσιότητας μετά την έναρξη των εργασιών στο Σταθμό «ΕΞΑΡΧΕΙΑ», η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ενημερώνει ότι στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της υφιστάμενης εργοταξιακής περίφραξης, προκειμένου να μεταφυτευθούν προσωρινά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΕΠΟ και τις υποδείξεις και την εποπτεία της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων.

Στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της υφιστάμενης εργοταξιακής περίφραξης, προκειμένου να μεταφυτευθούν προσωρινά σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΕΠΟ και τις υποδείξεις και την εποπτεία της Διεύθυνσης Πρασίνου του Δήμου Αθηναίων στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων.

Εν συνεχεία τα δέντρα αυτά, αφού δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου πλησίον της εν λόγω πλατείας, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρόκειται για πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, κατά την αρχική φάση έναρξης των εργασιών να φυτευτούν 2.000 νέα δένδρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, επιπλέον αυτών που η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει υποχρέωση να φυτεύσει σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.

Όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, 1.216 MWh ενέργειας θα εξοικονομούνται καθημερινά.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κατά τη σύνταξη των μελετών για τη δημοπράτηση των έργων που αφορούν τα επίπεδα οδού, δηλαδή τις αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες κ.λπ.) στην αρχική φιλοσοφία των πλατειών, με γνώμονα τον τοπιακό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού. Σέβεται δηλαδή τον αρχικό σχεδιασμό και τον εμπλουτίζει με τις απαιτήσεις και τα νέα δεδομένα της υπόγειας παρουσίας σταθμού μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι απολήξεις αυτές καταλαμβάνουν αρκετά λιγότερο από το 10% της επιφάνειας της πλατείας.

Συγκεκριμένα, στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων Μετρό (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού κ.λπ.) θα είναι 243,00 μ2 από τα 2.984 μ2 της πλατείας.

Να τονίσουμε ότι η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε ιδιαίτερα μακρύ χρονικό διάστημα (8 μήνες), από 02.02.2017 έως 06.10.2017, και ότι κατά το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης δεν υποβλήθηκε στο πλαίσιο αυτής οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού στην πλατεία Εξαρχείων».

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button