Εκλογές ΗΠΑ: Τα μέρη που επισκέπτεται η Κάμαλα Χάρις λένε πολλά για την προεκλογική της στρατηγική
Έχοντας περάσει οι πρώτες εβδομάδες που η αντιπρόεδρος Κάμαλα Χάρις έχει ξεκινήσει επίσημα την εκστρατεία της ως υποψήφια πρόεδρος των ΗΠΑ είναι προφανές ότι δεν εστιάζει μόνο στα μεγάλα προπύργια των Δημοκρατικών, όπως το Μιλγουόκι, η Ατλάντα και η Φιλαδέλφεια, αλλά ταξιδεύει και σε μικρότερες πόλεις όπως το Ουισκόνσιν και η Σαβάνα της Τζόρτζια.
Tην προηγούμενη εβδομάδα, όταν η Χάρις βρέθηκε στην Πενσυλβάνια, δεν συμμετείχε μόνο στην τηλεμαχία με τον Τραμπ στη Φιλαδέλφεια, αλλά ταξίδεψε και στη Τζονστάουν, μια μικρή πόλη με ρεπουμπλικανική παράδοση, στην κομητεία της λευκής εργατικής τάξης Γουίκς-Μπερ, που κάποτε ήταν πιστά Δημοκρατική πριν αλωθεί από τον Τραμπ και το Πίτσμπουργκ, μια κυρίως λευκή πόλη που περιβάλλεται από περιοχές φιλορεπουμπλικανικές.
Μετά τη νίκη του Τραμπ το 2016, οι Δημοκρατικοί χάραξαν σκόπιμα μια στρατηγική προσπαθώντας να περιορίσουν τις απώλειές τους σε ρεπουμπλικανικές περιοχές. Ωστόσο, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν εγκατέλειψε αυτή την προσέγγιση νωρίτερα φέτος, εστιάζοντας κυρίως στις μεγάλες πόλεις, καθώς προσπαθούσε να επιδιορθώσει τα προβλήματά του με τη βάση των Δημοκρατικών.
Το τελευταίο διάστημα η Χάρις φαίνεται να στρέφει την προσοχή της σε ένα σύνολο περιοχών με ρεπουμπλικανική υπεροχή θεωρητικά. Το επιτελείο της φαίνεται να ανησυχεί λιγότερο πλέον για το κλείδωμα της βάσης των Δημοκρατικών σε μεγάλες φιλελεύθερες πόλεις όπως η Φιλαδέλφεια και προσανατολίζεται προς την ενίσχυση του κόμματος σε μικρότερες πόλεις και αγροτικές περιοχές, όπου πλειοψηφούν κυρίως μη μορφωμένοι και μεγαλύτεροι σε ηλικία λευκοί ψηφοφόροι.
Χαρακτηριστικά, η Χάρις έχει επισκεφτεί περισσότερες φορές τη δυτική Πενσυλβάνια τις πρώτες έξι εβδομάδες της υποψηφιότητάς της από ό,τι ο Μπάιντεν ολόκληρο το προηγούμενο εξάμηνο.
Όπως εξηγεί ο Νταν Κάνινεν, στέλεχος του προεκλογικού επιτελείου της Χάρις, «υπάρχουν ψηφοφόροι που πρέπει να ακούσουν λίγο περισσότερα για την αντιπρόεδρο που απλά δεν τη γνωρίζουν όπως ήξεραν τον Τζο Μπάιντεν», προσδιορίζοντας ως προεκλογική στρατηγική ότι «πρέπει να καλύψουμε αυτό το κενό γνώσης για τους ανθρώπους και να βεβαιωθούμε ότι καταλαβαίνουν ποια είναι, τι αντιπροσωπεύει και ότι παλεύει για όλους τους Αμερικανούς».
Περισσότερο από δύο δεκαετίες νεότερη από τον Μπάιντεν, η Χάρις έχει την ενέργεια να ακολουθήσει ένα πολύ πιο δυναμικό πρόγραμμα επισκέψεων, διασχίζοντας τις κρίσιμες πολιτείες για την έκβαση της μάχης της κάλπης. Το προσωπικό της προεκλογικής καμπάνιας της Χάρις εξηγεί εύκολα το εκλογικό ημερολόγιο: Αρχικά, οι υποψήφιοι για την προεδρία ενώνουν τη βάση τους, για να στραφούν αργότερα στην προσέλκυση των ταλαντευόμενων ψηφοφόρων.
Χωρίς να έχουν αμεληθεί μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Φιλαδέλφεια, ο προϋπολογισμός της εκστρατείας προορίζεται κατά μεγάλο μέρος σε διαφημίσεις σε μικρότερες πόλεις, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας επικοινωνιακής στρατηγικής και λογισμικού AdImpact, που παρακολουθεί τις πολιτικές διαφημίσεις.
Η ομάδα της Χάρις πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει αρκετούς ψηφοφόρους σε κομητείες και αγροτικές περιοχές διαφημίζοντας τα σχέδιά της για τη συγκράτηση των τιμών, τη μείωση του κόστους συνταγογραφούμενων φαρμάκων και την αποκατάσταση του δικαιώματος στην άμβλωση.
Η εκστρατεία της Χάρις ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική που χάραξαν οι Δημοκρατικοί ακονίζουν μετά την ήττα του 2016. Όταν ο Τραμπ επικράτησε σε εκείνες τις εκλογές με τη βοήθεια των λευκών ψηφοφόρων της εργατικής τάξης που είχαν υποστηρίξει στο παρελθόν τον Μπαράκ Ομπάμα, το Δημοκρατικό Κόμμα θορυβήθηκε.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο Μπάιντεν επέστρεψε και έκανε προεκλογική εκστρατεία σε περιοχές που η Χίλαρι Κλίντον είχε κατηγορηθεί ότι αγνοούσε.
«Αυτό που βλέπετε είναι ότι η αντιπρόεδρος παίρνει μαθήματα από τις προεδρικές εκστρατείες που κέρδισε το κόμμα μας», σχολιάζει με αυτοπεποίθηση η έμπιστη Καλιφορνέζα γερουσιαστής της Χάρις, Λαφόνζα Μπάτλερ.
Πηγή: Politico
Πηγή: thecaller.gr