Οικονομία

Δημοπρατήσεις έργων ύψους 1,7 δισ έρχονται μέσα στο επόμενο 3μηνο

Μπαράζ έργων συνολικού ύψους 1,7 δισ. ευρώ αναμένονται μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Ήδη μέσα στο Δεκεμβριο προγραμματίζεται η δημοπράτηση τριών σημαντικών έργων ύψους 1 δισ ευρώ.

Πρόκειται για το έργο “Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με Σ.Δ.Ι.Τ.”, τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο οδικός άξονας ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας).

Ο πρώτος διαγωνισμός αναμένεται στις 2 Δεκεμβρίου και αφορά την παροχή υπηρεσιών που σχετίζονται με τη λειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στα 362,08 εκατ. ευρώ.

Στις 5 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η δημοπράτηση για δύο μεγάλα οδικά έργα της Κεντρικής Μακεδονίας. Το πρώτο είναι το έργο-ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ύψους 444 εκατ. ευρώ και το δεύτερο είναι το έργο Δράμα-Αμφίπολη ύψους 248 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο έργο αφορά αφορά τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) καθώς και τη Λειτουργία – Συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας.

Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου θεωρείται απαραίτητη, δεδομένου ότι η Έδεσσα είναι η μόνη πρωτεύουσα νομού της περιοχής που δεν συνδέεται απευθείας με την Θεσσαλονίκη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διέλευση των οχημάτων να γίνεται μέσα από την Χαλκηδόνα και τα Γιαννιτσά με το υπάρχον οδικό δίκτυο να χαρακτηρίζεται ως “καρμανιόλα”.

Όσον αφορά το έργο «Κάθετος Άξονας Δράμα– Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με ΣΔΙΤ», αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από

Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 248 εκατ. ευρώ, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.

Οι πρώτες δημοπρατήσεις για το 2023

Έργα συνολικού προϋπολογισμού 700 ρκαυ. ευρώ, έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του 2023.

Το πρώτο για το οποίο αναμένεται να ξεκινήει ο διαγωνισμός στις αρχές του νέου έτους είναι η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει με τη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος και στη συνέχεια θα κριθεί ποια σχήματα θα περάσουν στην Β` φάση όπου θα υπάρξει η υποβολή των προσφορών.

Το έργο είναι κόστους 400 εκατ. ευρώ και η χρηματοδότηση του θα καλυφθεί από την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Πρόκειται ένα για στρατηγικής σημασίας έργο για τη Δυτική Αττική, καθώς θα φέρει πιο κοντά το Ίλιον με το Σύνταγμα, με τη μεταξύ τους απόσταση να περιορίζεται στα 20 λεπτά.

Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο.

Το επόμενο μεγάλο έργο είναο ο οδικός άξονας Ιωάννινα- Κακαβιά.

Ήδη έχουν σχεδόν παραδοθεί όλες οι μελέτες για το έργο ενώ η αρχική δημοπράτηση θα γίνει για το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι και με προαίρεση το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ.

Ο οδικός άξονας Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος με μήκος 70 περίπου χιλιομέτρων, με μιάμιση λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (χωρίς διαχωριστική νησίδα), ενώ θα πλαισιώνεται από 14 συνολικά ανισόπεδους κόμβους.

Τέλος ένα από τα σημαντικά έργα που προετοιμάζεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, ένα έργο ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, αφού αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button