Μετρό Πειραιά – Μητσοτάκης: Παραδίδουμε έργο προς χρήση από τους πολίτες, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες
Για το επιβατικό κοινό ανοίγουν σήμερα, Δευτέρα, τις πύλες τους, οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Η ομιλία του πρωθυπουργού
«Το έργο που παραδίδουμε σήμερα είναι μια απόδειξη της έμφασης που δίνουμε στα έργα υποδομής, είπε ο κ.Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι αξιοποιούνται πόροι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ στάθηκε και στη συνεργασία του υπουργείου Πολιτισμού με την Αττικό Μετρό για την ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Σε λίγους μήνες θα εγκαινιάσουμε και το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου πέντε σταθμοί, με κυριότερο αυτόν της Βενιζέλου, είναι και μουσεία: Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη. Δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, αλλά και φιλικές παρεμβάσεις προς τον πολίτη χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς- με σημαντικότερη τη γραμμή 4, αλλιώς η ζωή στο λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτη. Αυτή η γραμμή, 15 σταθμοί, σε 7 με 8 χρόνια θα μπορέσει να παραδοθεί.
Οι πολίτες εδώ έδειξαν μεγάλη υπομονή, σήμερα θα αισθάνονται και μεγάλη ικανοποίηση. Εκτός από το μετρό παραδίδουμε και ωραίες πλατείες.
Όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι επεκτάσεις, παραπάνω από 1 εκατομμύριο Αθηναίοι και επισκέπτες της πόλης θα χρησιμοποιούν το μετρό καθημερινά. Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά, ο κ.Μητσοτάκης είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών του και σημείωσε ότι κάποιοι παραδίδουν έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες με ζωγραφισμένα εισιτήρια. Δεν παραδίδουμε μουσαμάδες, αλλά έργο που σε λίγες ώρες θα δοθεί στην κυκλοφορία.
Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημά συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα. Θα πρέπει και να εξετάσουμε πιο συστηματικά και την εισιτηριοδιαφυγή, σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά, καλοτάξιδο το μετρό».
Η τελετή των εγκαινίων ξεκίνησε με χαιρετισμό του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα, που επισήμανε τη σημασία του έργου στις μεταφορές στο λεκανοπέδιο, την ιδιαίτερη αισθητική των νέων σταθμών, ενώ ευχαρίστησε τους εργαζόμενους που σε χρόνο ρεκόρ και σε συνθήκες πανδημίας εργάσθηκαν για να παραδοθεί το έργο.
Ακολούθως μεταδόθηκε βίντεο για το έργο, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Μιντζάλης στον χαιρετισμό του επισήμανε τη χαρά και την περηφάνια της κοινοπραξίας για την ολοκλήρωση του έργου, που έγινε μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, αλλά και στις δυσκολίες που αντιμετώπισε το έργο- από το γεγονός ότι ο σταθμός του Πειραιά είναι υποθαλάσσιος, από την ύπαρξη των αρχαιοτήτων.
Στις δυσκολίες περιλαμβάνεται ακόμη και ο πόλεμος στην Ουκρανία που είχε συνέπειες στην παράδοση των υλικών για το έργο, που έχει άριστες προδιαγραφές, υψηλή αισθητική που θα διευκολύνει τη ζωή των κατοίκων του Πειραιά και των άλλων περιοχών.
Ιδιαίτερα, ο κ.Μιντζάλης ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για τη συμπαράσταση και την άμεση επίλυση ζητημάτων που προέκυπταν.
Καταφέραμε και κάναμε αυτό που υποσχεθήκαμε, είπε ο κ.Μιντζάλης και -με εμφανή συγκίνηση- ευχήθηκε να είναι κοντινή η μέρα που θα εγκαινιασθεί και το μετρό της Θεσσαλονίκης, που είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του.
Στον δικό του χαιρετισμό ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε μεταξύ άλλων ότι εν μέσω τριών κρίσεων (ενεργειακής, υγειονομικής, οικονομικής) στην Ελλάδα η κυβέρνηση υλοποιεί ένα σχέδιο ανάβάθμισης των υποδομών.
Παραδίδουμε στην κυκλοφορία τους τρεις αυτούς σταθμούς, ολοκληρώνοντας την γραμμή 3, γιατί το μετρό είναι το πλέον προσιτό και λαϊκό, και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς. Κάθε μέρα κυκλοφορούν στους δρόμους λιγότερα αυτοκίνητα. με αυτό το έργο ενώνεται το λιμάνι με το αεροδρόμιο σε λιγότερο από μία ώρα, ενώ σε περίπου 20 λεπτά φτάνει κανείς στο Σύνταγμα. Ο Πειραιάς αποκτά τις υποδομές που του αξίζουν. Το τραμ επέστρεψε ξανά στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού. Όλα αυτά είναι ανάσα για τη ζωή των κατοίκων.
Δείτε την ομιλία του πρωθυπουργού:
Πρόκειται για ένα πολυαναμενόμενο έργο σταθερής τροχιάς, που ύστερα από αρκετή καθυστέρηση, αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της πόλης, δίνοντας ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα του Πειραιά.
Με τη λειτουργία και των νέων σταθμών προβλέπεται ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Σημειώνεται δε, ότι ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά.
Συνολικά η Γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς, με την απόσταση από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο να υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά.
Πηγή: thecaller.gr