Ελλάδα

Μειώσεις τιμών: Πώς πείστηκαν τα σούπερ μάρκετ να μειώσουν την κερδοφορία τους

Για τους πρώτους 123 κωδικούς προϊόντων με μείωση τιμών από 6% ως 15% αλλά και για τους επόεμνους συνομιλούν στην εκπομπή Update του ΕΡΤNews o Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο εκπρόσωπος μικρομεσαίων supermarket, Γιάννης Πηλίδης. Μεγάλο είναι όπως λένε το θέμα των παραπλανητικών εκπτώσεων, για το οποίο ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος προαναγγέλλει μεγάλη αλλαγή το επόμενο τρίμηνο – τετράμηνο.

«Το λέω από τώρα για να το γνωρίζει και το καταναλωτικό κοινό ότι θα γίνει μια πολύ μεγάλη στροφή στο πώς δουλεύουν τα σούπερ μάρκετ με τις προσφορές και τις εκπτώσεις μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, το οποίο θα είναι πολύ ορατό από τις αρχές του επόμενου έτους», είπε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.

Σχετικά με το τι να περιμένουμε για τις μειώσεις σε 600 κωδικούς που έχουν προαναγγελθεί η απάντηση ήταν ότι θα διευρυνθεί η γκάμα με παράδειγμα δέκα αντί 5 κωδικούς σε ζυμαρικά ή οδοντόκρεμες και είδη καθημερινής χρήσης.

Οπωροκηπευτικά: Τι συμβαίνει από το χωράφι ως το ράφι

«Από το χωράφι στο ράφι, το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης της τιμής οφείλεται στη φύρα. Πάντοτε θα υπάρχει μια σημαντική αύξηση τιμής, γιατί από το ένα κιλό που θα φύγει από το χωράφι μόνο το μισό κιλό τελικά θα φτάσει στο ράφι. Όλα τα υπόλοιπα είτε θα είναι φύρα, είτε θα είναι ακατάλληλα για κατανάλωση, είτε θα οδηγηθούν για κομποστοποίηση κλπ» επισημάνθηκε.

Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπενθύμισε ότι «στο πλαίσιο του καλέσματος που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης στις αρχές του Αυγούστου, προκειμένου να περιορίσουν όσο είναι δυνατόν την κερδοφορία τους, έτσι ώστε να επωφεληθούν οι καταναλωτές και να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πληθωριστική κρίση, κλήθηκαν οι επιχειρήσεις να προτιμήσουν να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους με καλύτερο τρόπο και να απόσχουν της κερδοφορίας.

«Οι επιχειρήσεις βρίσκουν ένα ενδιαφέρον στο να μειώσουν τις τιμές τους προκειμένου να αμυνθούν στην αγορά και να κρατήσουν τα μερίδια αγοράς τους και στο πλαίσιο επίσης της προσπάθειες των επιχειρήσεων να προσεγγίσουν τους καταναλωτές λόγω της διάρρηξης της εμπιστοσύνης που υπήρχε μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της πληθωριστικής κρίσης», είπε ο κ. Αναγωστόπουλος μιλώντας για τους πρώτους 123 κωδικούς. «Πάντοτε τα μέτρα τα οποία είναι έκτακτα και είναι μέτρα τα οποία υπό κανονικές συνθήκες δεν επιτρέπονται. Αν οποιοσδήποτε προβεί σε παραπλάνηση του καταναλωτή, προφανώς διακινδυνεύει ένα τεράστιο πρόστιμο το οποίο θα επιβληθεί σε αυτή την περίπτωση», πρόσθεσε.

Γ. Πηλίδης: Τις προσφορές στο 95% θα τις δώσει η βιομηχανία και κατά 5% θα συμμετέχει το σούπερ μάρκετ

«Για μένα το σημαντικότερο μέτρο που έχει εφαρμοστεί και έχει σταματήσει την άνοδο του πληθωρισμού στα τρόφιμα γενικά και όχι ειδικά, είναι η απαγόρευση των προσφορών σε όσους κάνουν ανατιμήσεις. Αυτό για μένα ήταν το πιο στοχευμένο μέτρο, δηλαδή που απαγορεύτηκε στη βιομηχανία να κάνει προσφορές αν έχει κάνει προηγουμένως ανατίμηση.

Ο Γιάννης Πηλίδης αναφέρθηκε στις προσφορές με το εξής παράδειγμα: «Πολλές φορές βλέπουμε ένα προϊόν με έκπτωση που μας έχει δώσει η βιομηχανία, ας πούμε 30% και μετά βγαίνει αυτό το προϊόν 1+1 δώρο.
Μισό ευρώ πρέπει να το πάρουμε έτσι δεν θα πείτε; Δεν είναι έτσι, διότι το ένα ευρώ ήταν με 30, δηλαδή μείον 30 και 50 δεν γίνεται. Δηλαδή ο καταναλωτής βλέπει μια τιμή η οποία κάνει 1 ευρώ αλλά έχει ήδη μια έκπτωση 30%. Βγαίνει μετά 1+1 δώρο, δεν σημαίνει ότι θα το πάρει μισό ευρώ. Θα πρέπει να πάμε στην τιμή χωρίς το 30% και μετά να πάμε 1+1 δώρο».

«Είμαι ο πρώτος ο οποίος έχει κατηγορήσει τη βιομηχανία ότι κάνει τις ανατιμήσεις, αλλά τώρα εδώ πρέπει να της δώσουμε ένα δίκιο, πρόσθεσε, εξηγώντας ότι τις προσφορές στο 90% – 95% θα τις δώσει η βιομηχανία και κατά ένα 5% θα συμμετέχει το σούπερ μάρκετ. Βλέπετε τον ισολογισμό και βγάζετε συμπέρασμα, γιατί ο ισολογισμός μιας εταιρείας είναι αντικειμενικό κριτήριο», είπε ο εκπρόσωπος των μικρομεσαίων super market.

Η λίστα με τα 123 προϊόντα που έχουν ενταχθεί ως τώρα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών από 6% ως 15%

Πηγή: ertnews.gr

Πηγή: thecaller.gr

Back to top button