Events

Ρόδη Κωνσταντόγλου – Never too late: Έκθεση στην gallery genesis

Η gallery genesis εγκαινιάζει την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Ρόδης Κωνσταντόγλου, με τίτλο “Never too late”.

Στον συνοδευτικό κατάλογο που κυκλοφορεί, o Ιστορικός της Τέχνης και Σημειολόγος Χάρης Καμπουρίδης (1950 – 2022), γράφει για την Ρόδη Κωνσταντόγλου τον Σεπτέμβριο του 2022 στο τελευταίο του κείμενο:

Όταν ο διάλογος με τα όμορφα καλλιτεχνικά αντικείμενα, γίνεται έκρηξη Νέο- Pop art

Οι πίνακες αυτοί της ζωγράφου, με ελεύθερο χαρούμενο χρώμα και με εικόνες όμορφων αντικειμένων μέσα τους, ξαφνιάζουν ευχάριστα το βλέμμα, του θεατή με την αμεσότητα και αθωότητα που του απευθύνονται.

… Δείχνουν μια υπερρεαλιστική σύνθεση, σύντομες σκηνές αναμνήσεων ή και καθημερινότητας, είναι ενσταντανέ από απελευθερωμένη, λατρευτική, λυρική σχέση με καλλιτεχνικά αντικείμενα αστικού σπιτιού. Εύσχημα δοχεία σερβιρίσματος, μονάκριβα χαλιά, τασάκια από φυσητό γυαλί ενσωματωμένα σε παλιά μεταλλικά ποτήρια, δοχεία Τσανάκαλε (chanakkale), πιάτα Νίκαιας, κ.α. Συχνά και το ίδιο το πρόσωπο της ζωγράφου, είτε πρόσωπα με ισχυρό συμβολισμό είτε σπιτικά σκυλάκια, γάτες, κ.οκ. Ένας κόσμος οικείων αισθητικών μορφών απελευθερωμένος, σε ελεύθερους συνειρμούς. Μια αίσθηση σαν από τους ονειρικούς πίνακες του Σαγκάλ.

ΜΗΝ ΧΑΣΕΙΣ!

… Η δημιουργία αυτών των έργων δεν μοιάζει σκόπιμη, επικοινωνιακή, αντίστροφα είναι αυτοβιογραφική, εξομολογητική. Ίσως αυτή είναι η πρώτη εντύπωση που ελκύει και πείθει το βλέμμα του θεατή.

… Η άλλη είναι το χρώμα. Πανηγυρικό, “αφελές”, χρωματολόγιο της Pop art του 1960, δηλωμένο με θράσος και ανυποχώρητη εμμονή.

… Υπάρχει και μια ακόμη πτυχή ερμηνείας, χρήσιμη για την τεχνοκριτική ανάλυση που επιχειρεί κανείς. Η ανάμνηση της ζωγραφικής του μπαρόκ, της ευτυχισμένης αστικής καθημερινότητας στην Ολλανδία του 17ου αι. Είναι τα μικρά καλλιτεχνικά αντικείμενα, π.χ η κανάτα στον πίνακα του Βερμέερ, τα ποτήρια κοκ στις nature mortes του Χαλς, οι αντανακλάσεις μεταξύ τους στην γυαλάδα της επιφάνειας τους. Ένας κόσμος λυρικής αγάπης για τους χαμηλόφωνους συντρόφους της καλλιτεχνικής καθημερινότητας, που συνήθως χαϊδεύει το χέρι αισθητικά.

Συναντάμε συχνά αυτά τα αντικείμενα και σε πίνακες του Σπ. Βασιλείου, του Αχ. Δρούγκα, στις nature mortes Morandi, κ.α.

… Στους μικρούς – μέγεθος εικονίσματος ! – αυτούς πίνακες της Ρόδης, λειτουργούν αισθητικά αν και όχι με συνειδητή πρόθεση, όλα αυτά τα υπόβαθρα από την τέχνη παλιότερων εποχών.

… Οι πίνακες ωστόσο είναι λυρικοί, όχι προϊόν λογιότητας ή κατασκευαστικής διάθεσης.

… Δοξάζουν την μνήμη της Pop art από τα χρόνια που σπούδαζε ζωγραφική στη Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Αλλά, και τις καλλιτεχνικές δημιουργίες του συλλέκτη πατέρα της, στο περιβάλλον των οποίων ζει. Εμμέσως, και τον ιδεολογικό κόσμο του Μουσείου Μπενάκη που διακριτικά ζωντανεύει το γούστο από την αρχοντική πλευρά του διαχρονικού ελληνισμού, που συχνά υποτιμάται.

Χάρης Καμπουρίδης
Ιστορικός τέχνης, Σημειολόγος (Σεπτ.2022)

Καλλιτεχνική Διεύθυνση – Επιμέλεια έκθεσης: Γιώργος Τζάνερης



ΔΕΣ 4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ρόδη Κωνσταντόγλου

Η Ρόδη Κωνσταντόγλου, γεννημένη στην Αθήνα, σπούδασε στο Parsons School of Design της Νέας Υόρκης Costume & Fashion design, Illustration, Graphic & Textiles, και στο St. Martin’s του Λονδίνου με υποτροφία merit με εξειδίκευση textiles.

Από το 1975 ως το 1995 έχει εργαστεί ως designer σε σημαντικές ξένες και ελληνικές εταιρείες και περιοδικά όπως: Deryk Healey Int,. Athenee, Dale Keller, Nuit, Sinanis, Sored, Athenian κ.α.

Στα μέσα του ‘90 ανέλαβε την επιχείρηση του πατέρα της, αυτό το μικρό ιστορικό και μαγικό μαγαζάκι της οδού Αθηνάς, (που βρίσκαμε σπάνιες αντίκες και κοσμήματα) από το οποίο προέκυψε το περίφημο “Μάτι” της Βουκουρεστίου.

Η Ρόδη επέκτεινε τις δραστηριότητες της επιχείρησης και εμπλούτισε τη συλλογή με δικά της νέα αντικείμενα και κοσμήματα.

Παράλληλα συνεργάζεται με το Εργαστήριο Γιάννης Μόραλης για τον σχεδιασμό υφασμάτων, εμπνευσμένων από τη δουλειά του καλλιτέχνη.

Όμως η Ρόδη έβρισκε πάντα χρόνο να ασχοληθεί με την μεγάλη της αγάπη τη ζωγραφική. Τα έργα της έχουν ένα ιδιαίτερο στυλ, έντονα χρώματα σε ρεαλιστικές συνθέσεις, σαφή περιγράμματα, πραγματικά συμβάντα και μια αντίληψη “Νέο Pop art” που ευφραίνει το μάτι και τη σκέψη.

Πηγή: culturenow.gr

Back to top button